00.3 Verbonden zijn

De verbinding met jezelf. Misschien heb je hier wel eens van gehoord.

Je maakt deze verbinding als je in theta staat bent. In de ontdekkingstocht naar je oorsprong is dat een heel belangrijke. 

Ontdek in deze video hoe dat precies werkt, om verbinding te maken.

<praat in een blikje> 

‘Hallo? Hoor je mij?’  

Ken je dat nog? Ik heb toen ik een jaar of zes was wel een paar keer geprobeerd om verbinding te maken met een vriendin via die blikjes. Maar eerlijk gezegd waren we dan vooral tegen elkaar aan het schreeuwen. Die verbinding hoefde helemaal niet via een blikje te verlopen.  

In deze video wil ik het over een ander soort verbinding’ hebben. De verbinding met jezelf en met het universum om ons heen. En tegelijkertijd heeft dit een enorme link met die blikjes van toen.  

Verbinding 

Maar eerst: de verbinding met jezelf. Je maakt deze verbinding als je in theta staat bent. In de ontdekkingstocht naar je oorsprong is dat een heel belangrijke. Dan maak je namelijk de connectie met je limbisch brein.  

Klinkt ingewikkeld misschien, maar met een eenvoudige oefening kan je deze staat bereiken. Hoef je niet uren yoga voor te doen. Of wekenlang te mediteren in een grot in de bergen.  

In het begin duurt het minuutje of 5 om deze staat te bereiken. Naarmate je vaker de oefening herhaalt, hoe sneller je deze staat bereikt. Hoe je die oefening doet, hoor je dadelijk.  

Theta-staat

Eerst vertel ik je iets meer over de theta-staat. Dit is de staat die samenhangt met ons limbisch brein, de plek waar onze emoties en gevoelens zich bevinden. Er zijn ook legio mogelijkheden om in die theta staat te komen. Mediatie of yoga zijn heel bekende voorbeelden. Hypnose kennen jullie vast ook wel. Tapping of EFT. Touch of Matrix. NEI. The Emotion Code. Plantmedicijnen en psychedelica.  

Hypnose 

Veel mensen schrikken bij het woord hypnose. Zijn bang dat ze geherprogrammeerd kunnen worden. Daardoor klinkt die theta staat een beetje eng. Toch heb je jaren zelf in die staat verkeerd. Ben je als het ware járen gehypnotiseerd.  

De theta staat is namelijk de staat waar kleine kinderen tot een jaar of 7 voortdurend in leven. Die zijn dus de hele tijd al in verbinding. Daarom hadden mijn vriendin en ik die blikjes dus ook helemaal niet nodig.  

Die theta-staat is de staat waarin je zaken heel snel leert, overneemt en ook geprogrammeerd kan worden. En hoe eng dat ook klinkt, toch doen ouders dit dagelijks bij de mensen waar ze waarschijnlijk zielsveel van houden. Dat noemen we dan iets anders. Dat heet opvoeden.  

Opvoeden 

Kinderen staat tot een jaar of 7 volledig open voor suggestie.  En dat is maar wat handig. Stel je voor dat een kind bij alles wat zijn of haar ouder het kind wil leren eerst eens even heel goed gaan nadenken of dat wel zo slim en logisch is. Dat zou een mooie bedoening zijn.  

Pas vanaf een jaar of 7 begint het kritische denken zich te vormen, dan krijgt die neo cortex een grotere rol. In theta staat kan je trouwens niet alleen nieuwe informatie programmeren. Je kan ook oude informatie herprogrammeren.   

Loslaten 

Die initiële pijn kan je dus ook weer opzoeken en dit herprogrammeren. Oude pijn loslaten en dit vervangen voor iets positiefs. Dat is de basis van het loslaten van je patronen. Hoe je dat kan doen, komt in een andere stap aan bod.  

Bij het ontdekken van je oorsprong is het belangrijk om die theta staat te leren (her)kennen, omdat hierin je oorsprong verborgen ligt. Dit doe je door in verbinding te gaan. Als je in verbinding bent, ben je direct in theta staat.  

Dan heb je eigenlijk toegang tot allerlei informatie, die in bijvoorbeeld beta staat verholen blijft. Af en toe komt er informatie uit het limbisch brein doorgesijpeld als we in beta staat zijn. Dat noemen we intuïtie. Door vaker in verbinding te zijn, versterk je ook je intuïtie. Of -nog beter geformuleerd- je hoort je intuïtie beter.  

De oefeningen bij deze uitleg helpen je om in verbinding te gaan. Succes!  

Happy to help

Graag een beetje meer begeleiding?

Meestal is het lekker om zelf aan de slag te gaan. En sòms wil je een beetje extra begeleiding. Een uurtje sparren en overleggen. Of liever live om samen de juiste stappen te zetten. Fijn dat ik je mag helpen. Kijk maar eens in de webshop welke sessie het beste aansluit bij jou. Tot snel!